PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS ANDROID PADA MATA PELAJARAN INFORMATIKA DI SMK NEGERI 4 PADANG
Abstract
The point of this examination is to convey Android-based learning materials in the computational reasoning material informatics subject at SMK Negeri 4 Padang on computational reasoning material. This exploration utilizes an innovative work approach. The advancement model utilized in this exploration is the ADDIE model. The examination subjects utilized were understudies of State Professional School class The exploration instrument is an important device since it utilizes a substantial survey with 6 validators. The verification interaction incorporates 3 media validators and 3 equipment validators. The viable device involves a survey for 18 understudies and 3 teachers. The item made in this examination is an Android-based learning apparatus. In view of the media approval results, an Android-based media approval score of 83.75 was acquired in the "Extremely Legitimate" classification. The outcomes have a huge worth of 87.36 with the kind "Extremely Substantial". Accordingly, it tends to be presumed that Android-based learning media has "truly important" esteem. In light of the consequences of the activity, Teachers got a score of 90.83 in the "Extremely Pragmatic" classification. Students' training level is 86.94 at the "Extremely Sensible" level.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aghni, R, I (2018). Fungsi dan Jenis Materi Pembelajaran Akuntansi Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 16(1). https:
http://doi.org/10.21831/jpai.v16i1.20173.
Alfin dan Listiadi. (2021). Mengembangkan multimedia interaktif berbasis Ispring Suite 8 sebagai alat pendukung pembelajaran untuk magang akuntansi organisasi. http://journal.umpo.ac.id/index.php/dimensi/index.
Amanda, NP (2019). Membangun materi pembelajaran interaktif untuk memperkenalkan komunikasi dasar bahasa Inggris pada platform Macromedia Flash untuk SD/MI kelas V. Ayan, 8(5),55.
Arsyad, Azhar. 2017. Media pembelajaran. Djakarta :
Raja Grafindo Persada.
Arsyad, A. 2015. Médias d'apprentissage. Djakarta :
PT. Rajagrafindo Persada.
Aryanti, D., Mustaji, Harwanto. 2020. Fasilitas multimedia interaktif pada iSpring Suite 8. Jurnal Pendidikan dan Pengembangan. Jilid 8. Nomor 2.
Dwijayani, NM (2019). Mengembangkan materi pembelajaran sirkular untuk meningkatkan hasil belajar siswa. Majalah Fisika:
Seri Khotbah, 1321(2). 171-187. https: //doi.org/10.1088/1742-6596/1321/2/022099.
Hari, A.2019. Mengembangkan materi pendidikan berdasarkan model ADDIE. Jurnal Pendidikan Islam. Jilid 3. Nomor 1.
Irtawaty, Ulfah, Hadiyanto dan Suhaedi. (2018). Mengembangkan materi pembelajaran pada aplikasi I-Spring untuk meningkatkan kualitas metode pengajaran bagi guru SMK di Balikpapan.
Khotimah, S.K.S.H. (2021) Penggunaan media pembelajaran, perkembangan pada masa pandemi virus corona. pendidikan:
Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(4), 2149-2158. https://edukatif.org/index.php/edukatif/article/view/857.
M. Fadli, R. dan Hakiki, M. (2020). Legitimasi pembelajaran berbasis media pintar. Dalam, A., Ilustrasi, M., Dan, K., Dasar, J., Sekolah, D. L, Profesional. 01, 9-15. Maghfiroh, (2020:242) teknologi informasi (TI), Yogyakarta:Perpustakaan siswa.
Novita dan Harahap. (2020). Mengembangkan materi pembelajaran interaktif pada mata pelajaran yang berkaitan dengan sistem komputer di sekolah kejuruan. 2615-1855 (E-ISSN). 2303-2863 (P-ISSN).
Nurayu, (2020). Konsep dalam Pembelajaran, iSpring Suite 8, tersedia di http ://dépôt.unpas.ac.id/48961/7/16. BAB II.
DOI: http://dx.doi.org/10.31604/ptk.v6i4.915-923
Article Metrics
Abstract view : 429 timesPDF - 115 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
UM-Tapsel Press : Institusional Publisher
Universitas Muhammadiyah Tapanuli Selatan
Sekretariat : Jl. Stn Mhd Arief No 32 Kota Padangsidimpuan Telp (0634) 21696
http://jurnal.um-tapsel.ac.id/index.php/ptk
email : peteka@um-tapsel.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.