(2) Nurdiana Nurdiana
(3) Hanapi Hanapi
*corresponding author
AbstractAbstract This study aims to determine the effect of the Pre-Solution Posing Problem Posing learning model to improve communication skills and biology science learning outcomes for seventh grade students of MTs Darussalimin NW Sengkol Mantang. The research method used is Quasi Experiment Design. The population in this study were all students of class VII B and VII C, totaling 41 students at MTs Darussalimin NW Sengkol Mantang. While the samples in this study were class VII B as the control class and class VII C as the experimental class. The instrument in this study used tests and rubrics, to measure students' communication skills using rubrics and to measure student learning outcomes using multiple-choice tests. Abstrak Kata Kunci: Model Pembelajaran Problem Posing Tipe Pre-Solution Posing,                        Keterampilan Komunikasi, Hasil Belajar  |
DOIhttps://doi.org/10.31604/eksakta.v7i1.95-99 |
Article metrics10.31604/eksakta.v7i1.95-99 Abstract views : 0 | PDF views : 0 |
Cite |
Full Text Download
|
References
DAFTAR PUSTAKA
Ali Mahmudi, Pembelajaran Problem Posing untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika. (Makalah yang disampaikan pada Seminar Nasional Matematika Universitas Negeri Yogyakarta, 13 Desember 2008)
Anti Haryanti. “Profil Keterampilan Komunikasi Siswa Smp Dalam Pembelajaran Ipa Berbasis Stemâ€. Jurnal Wahana Pendidikan Fisika(2018) Vol.3 No.1
Ali Mahmudi, Pembelajaran Problem Posing untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika. (Makalah yang disampaikan pada Seminar Nasional Matematika Universitas Negeri Yogyakarta, 13 Desember 2008)
Baharudin dan Esa Nur Wahyuni, Teori belajar dan pembelajaran, (Jakarta : ArRuzz Media, 2010), Hal. 5
Cahaya Sukma Putri, dkk. “Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Creative Problem Solving Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif DalamPemecahan Masalah Fisika Pada Siswa SMA†Jurnal Pendidikan Fisika Vol. 7 No. 2, September 2019
Departemen Agama RI, al-Qur’an dan Terjemahnya (Semarang: Toha Putra, 2001)
Hayatri Wulandari dkk. “Penerapan Model Pembelajaran Problem Posing Tipe Post Solution Posing Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas Viii Di Smp Negeri 01 Bengkulu Tengah†Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah (JP2MS), Vol. 2, No. 1, April 2018
Hodiyanto, dkk, “Eksperimentasi Model Pembelajaran Problem Posing Dan Problem Solving Dengan Pendekatan Pmr Terhadap Prestasi Belajar Dan Kemampuan Komunikasi Matematis ditinjau Dari Kreativitas Siswa Kelas Vii SMP Negeri di Kabupaten Sukoharjoâ€. Jurnal Elektronik Pembelajaran Matematika 4, no. 2, (2016), h. 199-214
Refbacks
- There are currently no refbacks.






Download