DISEMINASI AKAD DAN PRODUK BANK SYARIAH PADA MASYARAKAT GAMPONG KEUDE KECAMATAN PEUDAWA ACEH TIMUR

Suryani Suryani

Abstract


The purpose of this community service program is to increase an integrated and integrated understanding with the community and community leaders of  Gampong Keude, Peudawa District, East Aceh, regarding products and products in Islamic banking. Sharia banking product and product disemination activities in the midst of the community need to be given to the speakers to gain insight into the Gampong Keude community about sharia banks. The results of this activity are the community, and Gampong Keude community leaders have knowledge of Islamic banking contracts and products and have an interest in joining Islamic banking in and around the city of East Aceh.

 


Keywords


Disemination, Contracts, Products, Islamic Banks, Community Service, Gampong Keude.

Full Text:

PDF

References


Al Arif, M. Nur Rianto. 2012. Lembaga Keuangan Syariah Suatu Kajian Teoritis Praktis. Bandung: Pustaka Setia.

AlGaoud, Lativa M. 2001. Perbankan Syariah: Prinsip, Praktek, Prospek. Jakarta: Serambi.

Antonio, M. Syafi’i. 2000. Pengenalan Bank Syariah.Jakarta: BI dan Tazkia Institute.

Antonio, M. 2001. Bank Syariah Dari Teori Ke Praktik. Jakarta: Gema Insani Press dan Tazkia Cendekia.

Arifin, Zainul. 2000. Memahami Bank Syari’ah: Lingkup, Peluang, Tantangan dan Prospek. Jakarta: Alvabet.

Ascarya. 2007. Akad & Produk Bank Syariah. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.

Hidayah, A. N., & Kartini, I. A. (2017). Peranan Bank Syariah dalam Sosialisasi dan Edukasi Masyarakat Tentang Kemanfaatan Produk dan Jasa Perbankan Syariah. Kosmik Hukum, 16(1), 74-86.

Idawati, Satriawan. D, & Afandi, M. (2020). Sosialisasi Produk Lembaga Keuangan Syariah Pada Masyarakat Desa Batu Tegi Kecamatan Air Naningan Kabupaten Tanggamus Propinsi Lampung. Al-Mu’awanah: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), http://www.ejournal.radenintan.ac.id/index.php/ajpm/article/view/6178/3482.

Karim, Adiwarman A. 2004. Bank Islam Analisis Fiqh dan Keuangan. Edisi Dua. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.

Karnaen A. Perwataatmadja dan M. Syafi’i Antonio. 1992. Apa dan Bagiamana Bank Syari’ah. Yogyakarta: Dana Bhakti Wakaf

.

Machmud, Amir dan Rukmana. 2010. Bank Syariah: Teori, Kebijakan dan Studi Empiris di Indonesia. Jakarta: Erlangga.

Maleha Yanti, N & Choiriyah. (2018). Sosialisasi Pengenalan Lembaga Keuangan Konvensional dan Syariah di SMA Adabiyah Palembang, Jurnal Abdimas Mandiri 2(1), 11-18. http://ejournal.uigm.ac.id/index.php/PGM/article/view/448

Maleha Yanti, N & Fadillah. (2019). Sosialisasi Pemasaran dan Komunikasi Terhadap Minat Nasabah untuk Menabung di BMT, Jurnal Abdimas Mandiri 3(2), 109-114. http://journal.um-surabaya.ac.id/index.php/HMN/article/view/4542/2676

Masnita, Y, Tiyowati H, & Khomsiyah. (2020). Pemberdayaan Lembaga Keuangan Syariah dalam Meningkatkan Peran Inklusi Keuangan. JUARA: Jurnal Wahana Abdimas Sejahtera.1(1), 26-37. https://www.trijurnal.lemlit.trisakti.ac.id/juara/article/view/5911/4829

Santoso, I. (2018). Sosialisasi dan Pelatihan Implementasi Akad-Akad dan Produk Perbankan Syariah. Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3 (2), 151-158. http://ppm.ejournal.id/index.php/pengabdian/article/view/66

Setiyowati, A & Lailatul L. (2020). Literasi Keuangan Syariah Melalui Media Edukatif untuk Anak Usia Sekolah Dasar di SD Muhammadiyah Surabaya. Jurnal Humanism, 1(1), 13-22. http://journal.um-surabaya.ac.id/index.php/HMN/article/view/4542/2676




DOI: http://dx.doi.org/10.31604/jpm.v4i1.1-8

Refbacks

  • There are currently no refbacks.