Interaktivitas Akun Media Sosial Instagram @Kemenkes_RI sebagai Media Informasi Vaksinasi Covid-19
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Annur, C. M. (2020). Berapa Usia Mayoritas Pengguna Media Sosial di Indonesia? Databoks, 1. https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2020/11/23/berapa-usia-mayoritas-pengguna-media-sosial-di-indonesia#
Ariel, Y., & Avidar, R. (2015). Information, Interactivity, and Social Media. Atlantic Journal of Communication, 23(1), 19–30. https://doi.org/10.1080/15456870.2015.972404
Boer, K. M. (2013). Interaktivitas sebagai Strategi Mediated Communication pada Fans Pages Starbucks Coffee Indonesia. Jurnal ILMU KOMUNIKASI, 10(2), 113–128. https://doi.org/10.24002/jik.v10i2.348
Fajri, J. (2017). Dimensi Interaktivitas Media Sosial Instagram Instamarinda Guna Memperkenalkan Daerah Pariwisata di Kota Samarinda. EJournal Lmu Komunikasi, 5(3), 87–101.
Hadi, I. P. (2007). KHALAYAK MAYA DALAM MEDIA ONLINE : Studi Reception Analysis tentang Interaktivitas pada Teks Suara Surabaya.net. Scriptura, 1(2), 1–16. https://doi.org/10.9744/scriptura.1.2.
Khan, G. F. (2017). Social Media for Government- A Practical Guide to Understanding, Implementing, and Managing Social Media Tools in the Public Sphere. In Social Media for Government.
Kurnia, N. D., Johan, R. C., & Rullyana, G. (2018). Hubungan Pemanfaatan Media Sosial Instagram Dengan Kemampuan Literasi Media Di Upt Perpustakaan Itenas. Edulib, 8(1), 1. https://doi.org/10.17509/edulib.v8i1.10208
Kurniasih, N. (2013). Penggunaan Media Sosial bagi Humas di Lembaga Pemerintah. Forum Kehumasan Kota Tangerang, September, 1–22. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.15820.41609
Lidwina, A. (2021). Ragam Alasan Orang Menggunakan Media Sosial | Databoks. Katadata, 2021. https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2021/02/19/ragam-alasan-orang-menggunakan-media-sosial
Mahmoud, A. E. B., & Auter, P. J. (2009). The interactive nature of computer-mediated communication. American Communication Journal, 11(4), 1–36.
Mulawarman, M., & Nurfitri, A. D. (2017). Perilaku Pengguna Media Sosial beserta Implikasinya Ditinjau dari Perspektif Psikologi Sosial Terapan. Buletin Psikologi, 25(1), 36–44. https://doi.org/10.22146/buletinpsikologi.22759
Nasrullah, R. (2012). Media Baru dan Potensi Terorisme Virtual. EMPATI: Jurnal Ilmu Kesejahteraan Sosial, 1(1), 59–70. https://doi.org/10.15408/empati.v1i1.9768
Nilamsari, N. (2014). Memahami Studi Dokumen Dalam Penelitian Kualitatif. Wacana, 13(2), 177–181.
Sarkawi, D. (2016). Perubahan Sosial dan Budaya Akibat Media Sosial. In Jurnal Administrasi Kantor (Vol. 4, Issue 2).
Social, we are. (2021). Jumlah Pengguna Media Sosial di Dunia Capai 4 , 2 Miliar. 2021.
DOI: https://doi.org/10.31604/jim.v9i3.2025.1611-1629
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.